Cliëntveiligheidscultuur
Crafting a conversation that matters.
Veiligheidscultuur is de overtuiging en houding van jouw en je organisatie met betrekking tot veiligheid, de plaats en het belang ervan in de organisatie en beïnvloedt hoe veilig je je in de organisatie gedraagt.
Het is in wezen 'de manier waarop we hier dingen doen'. Veiligheidscultuur beïnvloedt de omgeving waarin jullie werken en waar barrières werken.
Een goede veiligheidscultuur hecht de meeste waarde aan veiligheid, gezondheid op het werk. In een goede veiligheidscultuur:
- Ben je altijd alert om het onverwachte te verwachten;
- Begrijp je volledig wat je moet doen;
- Sta je open voor suggesties;
- Geloven jullie dat jullie acties een verschil maken voor jezelf en voor anderen;
- Toon je echt leiderschap.
Voor wie?
Wat ga jij leren in deze training?
Wat kun je nadat jij deze training hebt afgerond?
Met het gebruiken van deze tool wordt zichtbaar waar de afdeling of het team staat op de zgn. “veiligheidscultuurladder”. De sterke en zwakke plekken in de cliëntveiligheidscultuur worden duidelijk, maar ook hoe de afdeling of het team zich kan ontwikkelen. Op basis van de bevindingen kan een gericht plan gemaakt worden om de cliëntveiligheidscultuur te verbeteren. De tool kan blijvend daarna zelf toegepast worden om in dialoog met elkaar de veiligheidscultuur te blijven verbeteren/monitoren.
Andere trainingen
- Cliëntveiligheidscultuur
- Herhalingstraining HKZ-persoonskeurmerk ZZP-ers in Zorg & Welzijn
- HKZ ZZP-ers Zorg en Welzijn
- Hooggevoeligheid bij kinderen
- Hooggevoeligheid bij volwassenen
- Hooggevoeligheid in de klas
- Hooggevoeligheid in werk
- HouVast methodiek
- Professioneel adviseren
- Waarderend Intern auditor in de zorg
- Zorgethiek (inclusief beroepscode & tuchtrecht)